Eén van de redenen dat ik niet direct uitkijk naar een nieuwe zwangerschap, is dat ik de vorige keer zowat van het begin tot het einde misselijk ben geweest. Het begon met een misselijk gevoel, en ging over naar verschillende keren per dag kokhalzen en overgeven. Ik heb al veel meegemaakt, maar wat een ellende was dat, zeg! Ik probeerde destijds een soort polsbandjes tegen misselijkheid uit. Werken ze? Ik deel mijn hoogstpersoonlijke Sea Band Mama review hieronder.

Sea Band tegen reisziekte

Misschien had je al wel eens gehoord van speciale polsbandjes die gedragen worden om reisziekte te voorkomen. Het gaat om een elastisch bandje met een plastic bolletje in het midden. Dat bolletje moet op een bepaald punt van je pols geplaatst worden. De druk op die specifieke plek zou moeten helpen tegen misselijkheid. Dit principe is gebaseerd op acupressuur, een techniek uit de traditionele Chinese geneeskunde. Er wordt dan druk uitgeoefend op bepaalde punten in het lichaam om zo het organisme weer in evenwicht te brengen.

Sea Band Mama: polsbandje tegen zwangerschapsmisselijkheid

De Sea Band Mama wordt verkocht speciaal om vrouwen te helpen met misselijkheid tijdens de zwangerschap. Zonder medicatie zouden ze zo een verlichting van de klachten moeten voelen. Dat klonk voor mij zo goed dat ik, hoewel sceptisch, direct een setje bestelde. De Sea Band Mama is volgens mij eigenlijk identiek aan een gewone Sea Band voor volwassenen, maar dan met een paars kleurtje. Je kan dus gewoon kiezen voor de kleur die jij leuk vindt, want het drukpunt blijft hetzelfde.

Sea Band mama review polsbandjes tegen misselijkheid

Hoe draag je de Sea Band?

Om de polsbandjes correct te gebruiken, moet je zorgen dat het plastic bolletje op het juiste drukpunt komt te liggen: punt P6 (Nei-Kuan), dat zich tussen de twee pezen op de pols bevindt. Om het punt te vinden, leg je de ringvinger, middelvinger en wijsvinger van je andere hand onder de eerste horizontale lijn tussen hand en pols. Onder de wijsvinger, tussen de twee pezen, is the place to be. Het is belangrijk dat je beide bandjes draagt, dus om je twee polsen.

Sea Band Mama ervaring

Vanaf dat ik de polsbandjes in huis had, heb ik ze niet meer uitgedaan gedurende mijn hele zwangerschap, behalve om te douchen en ze af en toe te wassen. Helaas kan ik niet zeggen dat ik niet meer misselijk was. Maar ik heb ook niet uitgeprobeerd of het nog erger zou worden zonder de bandjes. Die test wilde ik voor een keer echt niet doen, ook niet voor een review, haha. Ik vind de Sea Band Mama geen wondermiddel tegen zwangerschapsmisselijkheid. Maar ik ben ook van het principe: baat het niet, dan schaadt het niet. De bandjes waren niet storend en dus liet ik ze voor de zekerheid maar aan. Wie weet hoeveel erger was het anders nog geworden ;-).

Ik lees wel dat de effectiviteit voor reisziekte groter is dan die voor zwangerschapsmisselijkheid. Dus ik ga ze bij onze volgende lange autorit zeker ook dragen. Wie weet!

Wil je zelf ook de Sea Band uitproberen? Je vindt ze onder andere hier. Ook voor kinderen zijn er polsbandjes, en dat vind ik wel interessant, want als Ella ooit last krijgt van reisziekte net zoals ik in mijn jeugd, dan schaf ik ze zeker aan voor haar.

Heb jij wel eens polsbandjes tegen misselijkheid geprobeerd? En merkte je een effect?

Pin Sea Band Mama review voor later:

Sofie

Hoi! Ik ben Sofie en schrijf hier met veel goesting over mijn groene lifestyle, eerlijk en bewust ouderschap en hoe het is om chronisch ziek te zijn. Vragen of opmerkingen? Laat hieronder iets van je horen, vind ik leuk!