Na onze reis had manlief nog een weekje vrij om uit te bollen. Ik had zin om nog eens een dagboekje te delen. Bij deze, een verslag van de eerste week van augustus!

Maandag

Gisterenavond kwamen we thuis na een lange rit, al hadden we nergens file en dus was ons aankomstuur heel deftig. Koffers hoeven dus niet meer uit de auto gehaald te worden. Maar wassen en alles uitpakken, dat moet natuurlijk nog gebeuren. In de namiddag komt oma ons meisje even halen zodat wij alles rustig kunnen organiseren. Fijn hoor!

‘s Avonds zetten we de lege potten van Pieter Pot weer klaar want morgen komt onze nieuwe bestelling aan.

Dinsdag

Al lang beloofd en nu eindelijk waargemaakt: oefenen met fietsen zonder zijwieltjes! E vertrekt vol goeie moed maar eens ze voelt hoe de fiets wiebelt wordt ze bang. We kunnen haar na een paar keer proberen niet meer motiveren en wandelen dan maar naar een speeltuintje verderop. We willen haar namelijk ook niet “straffen” of druk leggen door niet meer naar de speeltuin te gaan. Het moet vooral leuk blijven!

Liftfie

In de namiddag brengen we een bezoekje aan mijn opa. We drinken en eten iets en daarna is het weer tijd om naar huis te gaan. Ons kaartje van op reis komt trouwens net als wij er zijn. Hadden we het even goed zelf kunnen afgeven, haha.

Woensdag

We worden in de voormiddag uitgenodigd door de mama van een vriendje om in de tuin te komen spelen. De kids spelen in het zwembadje en wij mama’s kunnen kletsen. E mag nog een namiddagje blijven plakken, tot we haar ophalen om door te rijden naar mijn orthodontist. Het spalkje achter mijn tanden – een overblijfsel van de beugel – is losgekomen op vakantie. Het wordt snel weer hersteld en ik kan er weer tegenaan.

In de avond wil E nog met de tuinsproeier spelen. We geven haar dus een douche in de tuin, zo wordt er geen extra water verspild.

Donderdag

Vandaag staat er nog meer tandarts op de planning. Ik moet op jaarlijkse controle en onze vierjarige gaat voor het eerst mee. Haar tanden zijn perfect in orde (een opluchting, want tanden poetsen is vaak een hel geweest en nu nog niet van harte). Het meest trots ben ik op het feit dat ze zo stoer in de stoel klimt en haar mond opent alsof het niets is. Vroeger had ze een grote angst van dokters en moesten die wel eens haar mond open forceren voor een onderzoek. Zo knap dat ze nu vol zelfvertrouwen meewerkt. En fijn voor mijn moederhart.

Ook bij mij zijn er geen gaatjes te bespeuren, dus we kunnen door naar een bezoekje bij mijn schoonpapa. Maar eerst speelt E nog even in de speeltuin. Ik raap intussen wat zwerfvuil op. Met een blad, want handschoenen heb ik niet bij.

We praten wat bij en laten vakantiefoto’s zien. Gezellig hoor. ‘s Avonds rijden we ineens door naar mijn ouders, waar we de voetjes onder tafel mogen schuiven voor heerlijke lasagne. Veel te laat stoppen we ons meisje in bed. Tegenwoordig is het altijd een uur of negen en dat wreekt zich in de vorm van boze buien. Binnenkort terug meer ritme inbouwen!

Vrijdag

De grootmoeder van manlief wordt binnenkort negentig. We halen haar op voor een stukje cake in de tuin en verrassen haar met een boeketje bloemen. Ze is misschien niet meer de jongste, maar staat nog vrolijk te voetballen met onze kleuter. Ongelofelijk hoor.

Zaterdag

Ons druk programma is nog niet voorbij, pfoe. We gaan op bezoek bij mijn zus voor een lekkere barbecue. Het is echt belachelijk lang geleden dat we haar zagen. Superleuke middag dus! En heeeel veeeeel lekker eten, haha.

Zondag

De laatste dag van de vakantie met ons drietjes. We hadden eigenlijk niks gepland, maar E vraagt meteen bij het ontwaken wat we gaan doen vandaag. Ze komt zelf met het voorstel om naar de dierentuin te gaan. We hebben toch een abonnement, dus wij waren akkoord. We haasten ons om vroeg ter plaatse te zijn, en kunnen zo een groot deel drukte vermijden. Toch wordt het in de namiddag wat vol en vermoeiend, dus is het goed geweest. Ik hou E wakker in de auto zodat het weer geen late avond wordt. Hopelijk krijgen we haar op een deftig uur in slaap!

Ps: wie volgt op Instagram las het al, maar sinds maandag sliep E in haar eigen kamer (met mij er naast, weliswaar). In het midden van de nacht moesten we telkens verhuizen maar oké, ik wilde haar zelf de kans geven om te oefenen, al was het voor mij extra vermoeiend. Op vrijdag koos ze echter meteen voor het grote bed, en ook op zaterdagnacht was dat het geval. We zijn haar gewoon gevolgd. Geen idee wanneer we dus nog eens in haar kamertje gaan liggen. We zien wel, ze is welkom.

Volgende week gaat manlief terug aan het werk en is het dus nog drie weken fulltime moederen voor mij geblazen. Al gaan we wel een paar dagen vakantieopvang uitproberen zodat ik wat kan rusten of werken. Benieuwd!

Hoe ben jij augustus gestart?

Sofie

Hoi! Ik ben Sofie en schrijf hier met veel goesting over mijn groene lifestyle, eerlijk en bewust ouderschap en hoe het is om chronisch ziek te zijn. Vragen of opmerkingen? Laat hieronder iets van je horen, vind ik leuk!